Goed nieuws voor Ford-rijders! Wij kunnen nu eindelijk voertuigen met SID212 en SID212 EVO motorcomputers professioneel chiptunen, inclusief EGR, AdBlue en DPF uitschakeling. Let op: de procedure werkt op opstuur-basis, maar er is eindelijk een werkende oplossing beschikbaar!
Chiptuning Update: SID212 & SID212 EVO â Het Is Eindelijk Mogelijk!

Bij Power-Performance in Halsteren hebben we goed nieuws Ên minder goed nieuws over de veelgevraagde SID212 en SID212 EVO ECU's.
â Het goede nieuws:
We kunnen eindelijk chiptuning uitvoeren op voertuigen met de SID212 en SID212 EVO motorcomputers!
Naast vermogensoptimalisatie kunnen we nu ook:
-
EGR uitschakelen
-
AdBlue systeem verwijderen
-
DPF (roetfilter) uitschakelen
De volgende voertuigen zijn nu officieel ondersteund:
Ondersteunde voertuigen:
Merk | Model | Motorvariant | Vermogen (PS / kW) | Vanaf bouwjaar |
---|---|---|---|---|
Ford | Focus | 2.0 TDCi EcoBlue | 150 PS / 110 kW | 2019 |
Ford | Focus | 2.0 TDCi EcoBlue | 179 PS / 132 kW | 2019 |
Ford | Kuga | 2.0 TDCi EcoBlue | 150 PS / 110 kW | 2019 |
Ford | Kuga | 2.0 TDCi EcoBlue | 179 PS / 132 kW | 2019 |
Ford | Mondeo | 2.0 TDCi EcoBlue | 150 PS / 110 kW | 2019 |
Ford | Mondeo | 2.0 TDCi EcoBlue | 179 PS / 132 kW | 2019 |
Ford | Ranger | 2.0 TDCi EcoBlue Bi-Turbo | 213 PS / 157 kW | 2019 |
Ford | Transit | 2.0 TDCi EcoBlue | 106 PS / 78 kW | 2019 |
Ford | Transit | 2.0 TDCi EcoBlue | 131 PS / 96 kW | 2019 |
Ford | Transit | 2.0 TDCi EcoBlue | 170 PS / 125 kW | 2019 |
Ford | Transit | 2.0 TDCi EcoBlue | 185 PS / 136 kW | 2019 |
Ford | Transit Custom | 2.0 TDCi EcoBlue | 106 PS / 78 kW | 2019 |
Ford | Transit Custom | 2.0 TDCi EcoBlue | 131 PS / 96 kW | 2019 |
Ford | Transit Custom | 2.0 TDCi EcoBlue | 170 PS / 125 kW | 2019 |
Ford | Transit Custom | 2.0 TDCi EcoBlue | 185 PS / 136 kW | 2019 |
đ§Š Alle bovengenoemde voertuigen zijn uitgerust met een Continental ECM met een SID212 of SID212 EVO ECU â en kunnen vanaf nu worden getuned.
â ī¸ Het minder goede nieuws:
De procedure werkt momenteel uitsluitend op opstuur-basis.
De fabrikant van onze tuningtool moet de ECU eerst vrijschakelen in hun hoofdkantoor. Pas daarna kunnen wij hem op onze locatie programmeren.
Wat betekent dit in de praktijk?
-
Je bent de ECU gemiddeld ongeveer een week kwijt
(afhankelijk van postverzending en drukte bij de fabrikant) -
Je kunt de hele auto bij ons brengen, die kan veilig buiten op ons terrein blijven staan
-
Of je levert alleen de ECU los aan, wat vaak sneller en praktischer is
We begrijpen dat dit niet ideaal is, maar het positieve is: er Ãs nu een oplossing â en die werkt!
đ Power-Performance
Steenspil 8B
4661 TZ Halsteren, Nederland
đŠ Neem contact op voor meer informatie of om een afspraak in te plannen. We helpen je graag verder!